2016/04/03

Paleo tojásmentes zsemle és kifli

Judit ingyenesen letölthető, Paleolit receptek a Lisztvarázs használatával című receptfüzetéből néztem ezt a tojásmentes receptet zsemléhez, és elkészítettem kifli változatban is. Nagyon gyorsan elkészült, és finom lett! :) 

A receptfüzet innen tölthető le: http://paleolet.hu/letoltes/lisztvarazs-receptfuzet-paleolet.pdf






      A hozzávalókat 5 % kedvezménnyel tudjátok megvásárolni a "Noémi"                                      kuponkód használatával itt: www.paleolet.hu


Hozzávalók négy darab kiflihez vagy zsemléhez

100 g PaleoLét lisztvarázs
40 g útifűmaghéj (tojás helyett)
2 nagy csipet Paleolét Sütőpor
2 mokkás kanál só
3 dl víz
2 tk almaecet
4 csapott evőkanál zsiradék

Elkészítés

1. Keverjük össze a száraz hozzávalókat, majd ezt követően a száraz hozzávalókat keverjük össze alaposan a nedves hozzávalókkal.
3. Vizes kézzel formázzunk négy zsemlét, vagy kiflit.
4. Előmelegített sütőben, sütőpapírral bélelt tepsiben süssük 20 percig 180 fokon, majd 35 percen keresztül 150 fokon a péksüteményeinket.
5. Rácson hagyjuk őket kihűlni. A legideálisabb állagukat másnapra érik el!







4 megjegyzés:

  1. Szia
    Már sokszor csináltam kicsi, zsömlényi bagetteket a Lisztvarázsból., de szinte mindig nyálkás volt a közepe.
    Meg tudnád mondani mennyi a "nagy csipet" mondjuk a mokkáskanálnyihoz képest...(ha nem lehet pontodabban tudni ), vagy megmérnéd egyszer ?
    ...bocsánat ha hülyeséget kérek , vagy már megítad valamikor .
    Előre is köszönöm.

    VálaszTörlés
  2. Kedves Márta!

    Nem kérdezel hülyeséget!
    Lemértem, és nekem egy mokkáskanál körülbelül 4-5 g, míg egy csipet körülbelül 1-2 g-ot jelent, pontosan nem szoktam kimérni sütés közben sem.

    Szép estét!

    Noémi

    VálaszTörlés
  3. Nagyon köszönöm a segítségedet , a türelmedet , persze én sem fogom mindig méregetni , de nagyon örülök , hogy most már tudom :)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szívesen, örülök, hogy tudtam segíteni! :) Szép napot! :)

    VálaszTörlés