2015/12/10

Paleo kürtőskalács

Ma karácsonyi vásárban jártam,  és még ég be sem értem a belváros forgatagába, máris megéreztem a kürtőskalács isteni finom  illatát. Belengte az egész környéket, és ahogy közelebb értem, láttam, hogy az egyik fabódéban szorgosan sütik a szebbnél szebb kalácsokat. Szinte azonnal el is határoztam, hogy végre kipróbálom az itthon készített, sütőben sült kürtőskalácsot, mégpedig paleósan! :) 
Nagyon egyszerű volt elkészíteni, és hamar meg is sült. Biztosan fogok még készíteni máskor is! :)




A hozzávalókat 5 % kedvezménnyel tudjátok megvásárolni a "Noémi" kuponkód használatával itt: www.paleolet.hu

Hozzávalók a tésztához

4 db közepes méretű tojás
100 g reszelt alma
60 g eritrit
4 ek olvasztott zsiradék

Hozzávalók az ízesítéshez

A forgatáshoz most fahéjas eritritet használtam, de legközelebb kipróbálom vaníliásan és diósan is a kürtőskalácsot! :)

Elkészítés

A tészta elkészítéséhez a lisztet, sütőport, és az eritritet keverjük össze. A négy tojást verjük fel villával, majd keverjük hozzá a lereszelt almát, a négy evőkanál olvasztott zsiradékot ( én kókuszolajat használtam), és végül keverjük össze a száraz hozzávalókkal. Ezután formázzunk gombócot a tésztából, és tegyük hűtőbe legalább fél órára.

Közben melegítsük elő a sütőt, és készítsük elő, amin szeretnénk megsütni a kalácsot! Lehet használni alufóliával bevont sörös dobozt, ebben az esetben négy kalács lesz ebből a tésztamennyiségből. Én üres papírtörlő gurigát vontam be alufóliával, így két óriás kalácsom lett. 
Az alufóliával bevont gurigát kókuszolajjal megkentem, egy tálcára pedig fahéjjal elkevert eritritet öntöttem. 

A tésztát a pihentetés után felezzük meg, és egyenként nyújtsuk ki téglalap alakúra tapadásmentes sütőpapír között. 

Ezután szeljük fel őket 2 cm-es csíkokra, majd tekerjük fel a gurigákra a tésztacsíkokat. Nem baj, ha a tésztacsíkok között marad rés, mert forgatás és sütés közben teljesen el fognak tűnni. 




Ezután kókuszolajjal kenjük be a tésztát, majd hempergessük meg a forgatáshoz szükséges ízesítésben, amilyenben szeretnénk. 



Ezt követően előmelegített sütőben 170-180 fokos sütőben süssük kb. 30 percig, és közben néha forgassuk meg! 

Akkor kész a kalácsunk, ha már szép piros. :) 








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése