2015/11/21

Paleo csokoládés-narancsos fátyolkalács

Már régóta szemezgettem ezzel a recepttel, amit legtöbbször fahéjas változatban láttam. 
Én viszont nagyon szeretem a narancs és csokoládé kombinációját, ezért arra gondoltam, először ebben a változatban sütöm meg. Nem bántam meg hogy elkészítettem, mert nagyon finom, pihe-puha kalács lett a végeredmény! Biztosan máskor is fogok még ilyet készíteni, mert nagyon egyszerű elkészíteni! 



A hozzávalókat 5 % kedvezménnyel tudjátok megvásárolni
"Noémi" kuponkód használatával itt: www.paleolet.hu


A tészta hozzávalói:

4 db közepes méretű tojás
100 g reszelt alma
60 g eritrit
4 ek kókuszolaj

A töltelék hozzávalói:

100 g eritrit
80 g kakaópor
1 narancs reszelt héja
0.5 dl kókuszkrém


A tészta elkészítéséhez a lisztet, sütőport, és az eritritet keverjük össze. A négy tojást verjük fel villával, majd keverjük hozzá a lereszelt almát, a négy evőkanál olvasztott zsiradékot ( én kókuszolajat használtam), és végül keverjük össze a száraz hozzávalókkal. Ezután formázzunk gombócot a tésztából, és tegyük hűtőbe legalább fél órára!

A tészta pihentetése után tapadásmentes sütőpapírok között nyújtsuk ki a tésztát, és a széleit vágjuk le úgy, hogy szabályos téglalapot kapjunk. A maradék tésztát tegyük félre!
Ezután kenjük meg a tésztát kókuszkrémmel, majd szórjuk meg cukros kakaóporral, és reszelt narancshéjjal.
A tésztát vágjuk hosszában három részre, majd a részeket hajtsuk egymásra. Ezután a tésztát szeljük hat egyenlő részre, és sorakoztassuk őket egy kókuszolajjal kikent püspökkenyér sütőformába. 

Ezt követően a félretett, megmaradt tésztát is készítsük el a fent leírt módon!

Amikor már minden tésztarészt beletettünk a formába, kenjünk le a kalács tetejét kókuszkrémmel, és szórjuk meg cukros kakaóporral. 

Végül előmelegített sütőben, kb. 30 percig süssük 175 fokon!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése