2016/06/07

Paleo káposztás-kolbászos nokedli

Egyszer régen, még sok-sok évvel ezelőtt, amikor kislány voltam, a Nagymamám készített egy nagyon finom ételt, ami azóta is gyakran eszembe jutott, de valahogy sosem készítettem el, és érdekes módon a Nagymamám sem. Pedig tényleg nagyon finom volt, és Nagymamám akkor azt mondta, hogy úgy hívják ezt az ételt, hogy "tordasi nokedli".

A minap ismét eszembe jutott, és gondoltam, elkészítem. Elkezdtem recepteket keresni, de egyetlen találat sem jött ki arra a kifejezésre, hogy "tordasi nokedli", káposztás-kolbászos nokedli néven viszont annál több találat akadt.
Mindegy is, hogy hívjuk, a lényeg, hogy nagyon gyorsan elkészül, laktató és finom. Már aki szereti a savanyú káposztát, a füstölt kolbászt, és a nokedlit.:)
Az pedig csak hab a tortán, hogy mindez paleosan is elkészíthető, és szerintem annyira finom ez a nokedli, hogy nem feltétlen lehet megkülönböztetni ebben az ételben a hagyományostól.
Nekem a lisztvarázsból készíthető nokedli csak úgy önmagában is nagyon ízlett, már fantáziálok a másik nagy kedvencemről, a tojásos nokedliről is, amit Judit készített el nem olyan régen.:) Judit tojásos nokedlijét itt találjátok: http://paleolet.hu/tojasos-nokedli/


A hozzávalókat 5 % kedvezménnyel tudjátok megvásárolni a "Noémi"           kuponkód használatával itt: www.paleolet.h

Hozzávalók a nokedlihez:

6 db közepes tojásfehérje
1-2 tk só
2 dl víz 
4 evőkanál kókuszolaj a tésztába
Kevés olvasztott sertészsír

További hozzávalók:

50 dkg savanyú káposzta
30 dkg füstölt kolbász
1 nagy fej vöröshagyma
1 evőkanál sertészsír


Elkészítés:

1. Tegyünk fel egy nagy fazék vizet forrni.
2. Közben készítsük el a nokedlit. A lisztvarázst, sót, tojásfehérjéket kezdjük el összekeverni, majd fokozatosan adjuk hozzá a vizet, legvégül pedig a kókuszolajat.
3. A forrásban levő vízbe tegyünk egy kis sót, majd szaggassuk bele a nokedlit. Amikor feljön a víz felszínére a nokedli, még két-három percig főzzük.
4. Ezt követően szűrjük le a nokedlit, és öblítsük le hideg vízben, majd ismét szűrjük le, és kevés zsiradékban (én olvasztott sertészsírt használtam), forgassuk meg.
5. Közben karikázzuk fel a kolbászt, és vágjuk apróra a hagymát. A kolbászt süssük meg egy evőkanál sertészsíron, illetve pirítsuk meg rajta a hagymát. Amíg pirul a kolbász és a hagyma, mossuk meg a káposztát, és csepegtessük le.
6. Amikor kész a hagymás-kolbász, keverjük össze a káposztával,és süssük még így együtt őket 15-20 percig, és ha szükséges, sózzuk.
7. Legvégül pedig keverjük össze a kolbászos-káposztát a nokedlivel, és kész is a laktató, egyszerű és nagyszerű ételünk.:) Én még betettem az egészet kicsit sülni a sütőbe, de ez akár el is hagyható. 

Ugye hogy nem bonyolult?
Érdemes kipróbálni! :)






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése