2016/01/18

Paleo csirkemelles-spenótos rakott tészta

Nem sok finomabb ételt tudok elképzelni a házilag gyúrt tésztánál! Kétségtelenül sokkal finomabb a boltban kapható változatoknál, és szerintem mindenképpen megéri inkább saját magunk elkészíteni. 
Nekem ugyan nincs tésztagépem, de ez sosem okozott problémát.A kinyújtott tésztát éles késsel tetszés szerinti formára lehet vágni, majd sós, forró vízben kifőzni. Nem bánom, ha kicsit vastagabb lesz a tészta, mint a bolti változatai, nekem így a legfinomabb! 






Egy hosszú, fárasztó nap után pedig mindig jó érzés olyan meleg vacsorát varázsolni az asztalra, ami nem csak nagyon finom, hanem gyorsan el is készül. Hiszen a hétköznapokban ritkán marad energia és idő hosszasan időzni a konyhában, azonban ilyenkor is vágyunk a változatos ételekre.
Nálunk ma ez a csirkemelles-spenótos rakott tészta került az asztalra, és a férjem szerintem még mindig enné, ha nem fogyott volna el, annyira ízlett neki is! :)

Bátran ajánlom, szerintem senki nem fog csalódni, ha elkészíti!




A hozzávalókat 5 % kedvezménnyel tudjátok megvásárolni a "Noémi" kuponkód használatával itt: www.paleolet.hu

Hozzávalók

2 evőkanál zsiradék
6 db L-es tojás
1 tk só

1 evőkanál zsiradék
50 dkg mirelit spenót
7 gerezd fokhagyma
bors

1 evőkanál zsiradék
20 dkg csirkemell
só 
bors

20 dkg sajt

Elkészítés

1. Először elkészítjük a tésztát! A 300 g lisztet, a hat tojást, a két evőkanál zsiradékot (én kókuszolajat használtam), és az egy teáskanál sót sima felületű tésztává összegyúrjuk, majd lisztezett felületen vékonyra kinyújtjuk. A kinyújtott tésztát tetszés szerinti méretre vágjuk, én most négyzet alakúra vágtam a tésztát.:)
2. Közben felteszünk egy nagy fazékban vizet forrni, és amikor forr a víz, akkor egy evőkanál sót, és egy evőkanál zsiradékot teszünk a vízbe, majd a szokásos módon kifőzzük a tésztát, és leszűrjük.
3.A csirkemellet felkockázzuk, sózzuk, borsozzuk, és a zsiradékon megsütjük.
4. A fokhagymát megpucoljuk, összenyomjuk, és felforrósított zsiradékon megpirítjuk. Ezután hozzátesszük a mirelit spenótot, és amikor a spenót kienged, akkor sózzuk, borsozzuk, és forraljuk.
5. A tésztát összekeverjük a spenóttal és a sült csirkemellkockákkal, hőálló tálba öntjük, megszórjuk reszelt sajttal (én cheddar sajtot használtam), majd előmelegített sütőben addig sütjük, míg a sajt megpirul.

Tanácsok

Csirkemell és sajt nélkül is nagyon finom ez a tésztaétel, aki esetleg szívesen enne hús nélküli ételt, vagy nem eszik sajtot.

Jó étvágyat! :)










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése